Dag 7 - Min syn på droger och alkohol

Dags att prata lite allvar nu då.
Alkohol är något varje person prövar på innan de fyllt 18. Antingen på fester eller bara där hemma när föräldrarna låter en smaka några droppar av deras vin. Det händer nog varje männiksa någon gång.
Droger är ju dock lite mer allvarligt. Det finns nog en massa människor som aldrig har gjort det eller aldrig kommer att göra det!

Droger är något jag aldrig kommer att prova på. Om jag någon gång skulle göra det skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv. Alkohol är däremot något som händer alla (det vill säga mig också) innan lagen säger att man får. Det är bara en fråga om när. Det vanligaste är väl att man börjar tillsammans med sina vänner man umgås med. Och det är ju skillnad från vilka slags personer de är, när man börjar. Vissa börjar ju allt för tidigt runt 10 år! Andra kan börja på högstadiet eller gymnasiet. Och vissa gör det faktiskt aldrig!

Alla vet säkert att inget av droger eller alkohol är bra för kroppen när man är ung, inte ens vid 18 års åldern.
Så länge ni kan vänta, destu bättre är det. Låt inte era kompisar bestämma, följ inte med i gruppen och mot stå grupptrycket. Det är inte lätt men det lönar sig om man gör det!

Lycka till nu, Tänk på er hälsa!







Kommentarer
Postat av: Alexandra

bra skrivet :)

2011-01-23 @ 12:46:57
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Jenniiz

Tror du inte ska skriva "Alkohol är något varje person prövar på innan de fyllt 18", för det stämmer inte.

De flesta provar som sagt men det finns även de som inte provar alls.

Jag är en av dom som inte har testat på alkohol innan jag fyllde 18 år, jag var 26 när jag smakade första gången....hoppas även att mina barn är förståndiga och väntar tills de är över 18 innan de testar....

2011-03-29 @ 11:33:16
URL: http://mammajenniiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0