Polhem termin 2/ gymnsaie Tips!

Tänk, imorgon börjar jag skolan igen.
Min andra termin i 1 på Polhem. Jag läser Nv, låter nördigt men det är skitkul!

För er som kanske inte vet vart Polhem är/ligger. Är det Sveriges största gymnasieskola med nästan 3000 elever. När jag skulle välja till gymnasiet, visste jag att jag ville gå Natur, dock inte vilken skola. Inte gick jag på öppet hus heller, jag valde på kännsla. Välj det du känner att du vill gå.
Det viktigaste är ju programmet du väljer. För alla skolor i Lund är jättebra. Man kan lixom inte få en dålig utbildning typ. Så det är mer vart man tror att man kommer passa in. Polhem ligger nära stationen och det går många olika bussar som stannar preciiiiis utanför. Jag kan ju bara säga att jag har hamnat såå rätt. För på polhem finns det jag vill ha:

* Många människor att spana in / snacka med
* Endå en gemmenskap trots allt folk
* Roliga evenemang, typ wii-tävlingar i Aulan mm.
* Snygga killar
* Bra lärare
* Bra Arbetsmatrial
* Stor skola, du kan typ inte låta bli att hitta någon du tycker om.
* Bra och Aktiv skola (utan massa mobbing och sånt)
* Fester
* Bra skolverksamhet



Asså det finns massa fler saker, men det är svårt att beskiva. Bara kul att gå till skolan lixom.
Men det är ju då att alla kan inte passa in överallt. Och jag kan ju inte lova att just du komemr trivas. Men försök tänk på vilken sorts person du är och välj därefter. INTE EFTER KOMPISAR!
För du kommer hitta nya vänner, det är endå inte säkert att ni kommer i samma klass. Din vänn kommer också att hitta nya vänner/intressen. NI kommer ha så olika scheman endå. Så Tänk inte på vännerna (hur hemskt det än känns), du kommer hitta nya, och annars är risken stor att du stpr ensam på en skola/linje som du egentligen inte trivs på. så var ett ego!
och låt för helvete inte Syo stressa upp er!

hah nu får jag ju hoppas att någon som läst detta ska välja till gymnasiet,
annars har ju allt detta skrivande vatt i onödan ;)

Här en film om polhemskolan: TITTA!
http://www.youtube.com/watch?v=WatYg4T1SAA

Kraam ANNIKA


Kommentarer
Postat av: Annaa<3

känner mig träffad :D <3

2011-01-09 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0